Wat is de snelst groeiende plant op onze aardbol?

Spreekt voor zich denk ik.

Toegevoegd na 6 minuten:
Sorry toch niet duidelijk. Bedankt voor de reactie Bierdopje. Ik bedoel niet in de zin van een enkele plant maar welke zich het snelst voortplant. Dus ik koop een cactus, zet hem in een pot, en na drie weken zijn het er zes. Op die manier.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Alg.
En dat bedoel ik niet spottend,maar heb maar eens een klein beetje alg in je aquarium..........
En dat geld ook voor zeewier of ander wier ik weet de exacte naam er niet van , maar als je dat eenmaal in je vijver hebt zitten dan moet je er continue bij om het eruit te halen anders kan je hele vijver dicht slippen.
Een viooltje en dan met name de bos viooltjes zijn ook hele snelle jongens. Daar kun je binnen de kortste keren je hele tuin mee vol krijgen en de meizoentjes zijn precies zo ( ook wel madeliefjes of Belles genoemd)
7 blad en de brem zijn ook erg hardnekkig. Als je 1 polletje brem in je tuin hebt staan heb je het jaar erop ook de hele tuin vol als je er niks aan doet. En niet te vergeten het tuig der planten maar ze zijn ooh zo mooi De lelietjes van Dalen.En wat ruiken ze lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bamboe denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is inderdaad bamboe.

''Bamboos are some of the fastest growing plants in the world. They are capable of growing 100 cm (39 in.) or more per day''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopplant behoort ook waarschijnlijk tot de snelste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vind ik een hele lastige (en daarom een hele goede!) vraag. De meeste planten planten zich maar één keer per jaar voort, maar er zijn vast ook planten die dit vaker doen.. als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat het een wier of een mos moet zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Akkerwinde, Convolvulus arvensis. Dat verspreidt zich via ondergrondse wortels en windt zich rond de andere planten. Na de bloei hebben de zaden ervan na vijftig jaar nóg kiemkracht.
Amadea
12 jaar geleden
Bamboe ( echt snel)