Mijn hagedis is donkergroen en heeft grijze vlekken. Hoe komt dit?

Ik heb 2 ridder anolissen. Een mannetje en een vrouwtje.
het mannetje is normaal gesproken lichtgroen, maar hij is nu donker en heeft grijze vlekken.
Het vrouwtje daarentegen is wel gewoon lichtgroen.

De luchtvochtigheid is wel goed en de temperatuur ook.

Hoe zou dit komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Misschien gaat ie vervellen? Want dat had ik met mn gekko's ze gingen 1x in t kaar vervellen. ( ik weet niet of vervellen het juiste woord is maar goed)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien is het mannetje nu geslachtsrijp en moet er gepaard worden, bij veel amfibieën veranderen de mannetjes van kleur en soms zelfs van vorm als de paartijd is aangebroken, misschien is dan bij sommige reptielen ook zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grijze vlekken zijn misschien een schimmelinfectie.