Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie weet wat dit is op de foto?

onder een krat met oude uitgedroogde pottenbakkersklei blijkt een diertje dit werkje gebouwd te hebben (van mijn oude klei..!) in elk vakje zit een gele substantie en een wormpje. mijn vinger erbij om de grootte van het geheel aan te geven..
Ik kom niet verder dan dat het waarschijnlijk een kleine honingraat is... maar een bij werkt toch met wax en niet met mijn restklei?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
881
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een mooi en bijzonder stukje natuurkunst. Dank dat je dit wilt delen! Ben benieuwd wat het is. Fijne avond verder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vraag het morgen ff aan een bio leraar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Wespennestje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wespen werken met alles wat ze met hun eigen speeksel zacht kunnen maken.
Dus net als het antwoord hierboven houdt ik het eveneens op een wespen nest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn metselbijtjes en de naam zegt het al, ze kunnen kleine kamertjes metselen. ( modder)
Hierin wordt stuifmeel verzameld ( gele substantie) en er wordt een eitje in gelegd die later een larfje wordt( wormpje).

Toegevoegd na 12 uur:
Er bestaan veel soorten metselbijtjes.
Die allemaal iets anders werken en iets anders van kleur en vorm zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, conqie, deze metselbijtjes zijn zeer rustige lieve diertjes, die niemand kwaad doen, heb er van het voorjaar heel veel gehad, alles is nu dicht gemetseld en de eitjes zijn aan het uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus, Ed.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding