Wat zijn de natuurlijke vijanden van eendenkuikens?

In Nederland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
9.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag , bij mij in de vijver zijn het er eerst 14 , dan 10, dan de volgende dag 4 dan nog maar2 en na vijf dagen één en dan na een week nul ...
Zulke lieve eendjes allemaal opgegeten :-(

Het beste antwoord

de lijst is al vrij compleet
ik zet er nog één bij: andere eenden

eenden zijn zeer onverdraagzaam naar elkaars kuikens, ze pikken ze tot ze (bijna) dood zijn als ze de kans hebben
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ganzen ook.

Andere antwoorden (6)

Voornamelijk snoeken als ze al uit het ei zijn.
maar volgens mij kunnen kraaien de eieren uit het nest pikken en volgens mij ook nog meeuwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja meeuwen ook! Daarom zijn we 2x pleeg ouders geweest voor 2 kuikens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Snoeken, ratten, reigers en roofvogels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ja, dat is het wel zo'n beetje, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en meeuwen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en katten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
katten vallen niet onder de natuurlijke vijanden, maar zeker ook wel eens de meeuwen, de vlaamse gaaien en de eksters, soms ook de kraaien en zelfs de kauwtjes is mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, omdat het gedomesticeerde dieren zijn bedoel je? Ik heb namelijk wel eens katten zien sjouwen met van die donzige kuikens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inderdaad ook wel eens een kraai op eendenkuikens zien jagen. Plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja C4th, dat heb ik ook wel eens gezien, is echt niet leuk, zeker als het kuiken nog hard piept, trouwens mijn hond doet dit soort dingen ook ( helaas)
meeuwen!, laatst zag ik een meeuw zo een eendenkuikentje uit de vijver bij mijn dochter naar binnen werken. plots snapte ik dat meeuwen behalve mooi ook roofvogels zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mis de aalscholver nog in het rijtje.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten?
Volgens mij eten die alleen vis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk wel dat aalscholvers eendenkuikens eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer dan eens zien gebeuren.
Wanneer ze de kans krijgen pakken ze ze.
Het lijstje is intussen al vrij compleet. De kat zag ik nog niet voorbijkomen. En in mijn streek zitten we ook met een vossenplaag. Die vreten al het gevogelte op dat niet (snel genoeg) kan gaan vliegen of niet opgesloten zit. OK, bij de lokale struisvogelboer hebben ze zich toch maar bedacht ;-)...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wezels, fretten, [otter] als aanvulling

Toegevoegd na 52 seconden:
meerval kan je ook eronder rekenen.