Ze zeggen toch wel eens dat ons geheugen net een harde schijf is? Hoeveel terrabyte zouden we er dan op kwijt kunnen?

Lopen we dan nooit vol?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overflow error en dan een reboot naar default.... :/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha, ha!

Het beste antwoord

In 1996 is er een schatting gemaakt. Ze kwamen uit op 1-3 terabyte, oftewel, 1000 tot 3000 Gigabyte.

In antwoord op de vorige reactie:

Als je zegt dat de hersenen een opslag capaciteit van 3 Tb zouden hebben. Een byte is genoeg voor een leesteken. Dus kan je 412 316 860 416 leestekens kwijt. Er passen 3996 leestekens op een A4 pagina (Gestes met letter a in 11pt arial). Dan kan je dus 103 182 398 pagina's vol a-tjes opslaan in je hersenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb een tijdje terug in een blad gelezen dat het menselijke brein vergelijkbaar is met een 500.000 TB schijf...

Maar ben eveneens benieuwd na het aantal kilometers papier dat zou zijn als het word uitgeprint...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het mooie van het geheugen is dat het mbv associaties dingen herinnert. Als het ware wordt er niks opgeslagen maar komt die informatie naar boven op het moment dat je een link legt met iets. Dit maakt het geheugen ook onmetelijk groot.

Geheugen werkt dan ook anders als een bibliotheek of harde schijf. Je kan er zoveel "opslaan" als er kennis is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp die min niet want ik vind het een logisch antwoord hoor... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik probeerde aan te geven dat het niet te meten valt ondanks die link waar dat wordt beweerd. Het geheugen is een fascinerend stukje wat we hebben gekregen en verder ontwikkelt het is nog lang niet
"vol" Er is nog zoveel te leren !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord +1 :) (ik kan geen plusjes geven :( )
Tevens vind ik het niet echt vergelijkbaar. Beide geheugens werken gewoon heel anders. Het is niet hetzelfde, je kan er niet hetzelfde mee.
Het menselijke geheugen werkt helemaal niet als een harde schijf. Vergelijkingen met zoveel bytes van opslag is dan ook zinloos.