Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kun je bijvoorbeeld wel met je rechter been over je linker been op een stoel zitten, maar niet andersom?

Als ik op een stoel zit kan ik wel met mijn rechterbeen over mijn linkerbeen hangen, maar andersom voelt heel erg ongemakkelijk aan. Hoe kan dat?

Edit: aangezien sommige antwoorden het over het rechts of linkshandig hebben, ik ben linkshandig.

btw. ik kan fysiek wel met mijn linker- over mijn rechterbeen zitten, maar dat voelt gewoon heel raar als ik het vergelijk met wanneer ik rechts over links heb. Een soort van 'uit balans' gevoel.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk omdat je het bijna nooit doet en dat het daarom opeen anders aanvoelt. Misschien als je nu veel oefent kan je het binnenkort wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Geen idee, hier heb ik totaal geen last van. Kan het allebeide.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft misschien te maken met of je links of rechtshandig bent ik heb er in ieder geval geen last van
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb daar nog nooit van gehoord. Misschien weet de dokter daar een passend antwoord op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb er momenteel ook last van, maar dat komt puur door de problemen die ik op dit moment met m'n rug heb.
(Pijn in de onderug, iets mis met een wervel.)\

Normaal gesproken zou het niet uit moeten maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je rechtshandig. De ene helft van je lichaam is beter ontwikkeld dan de andere, in jouw geval de rechter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bij mij is het net andersom
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit komt waarschijnlijk omdat je niet vaak zo hebt gezeten. je bent gewend om met je rechterbeen over je linkerbeen te zitten en daarom voelt het raar als je dit andersom doet. het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat je rechtshandig bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
no problem, denk dat als je het vaker af zou wisselen je probleem zo voorbij is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel herkenbaar! Volgens mij is het antwoord al gegeven en ligt het aan het feit dat je gewend bent anders te zitten. Ik heb het ook: ik zit liever met m'n rechter been over de linker .. of.. was het nou andersom? Nou ja, in ieder geval...

Oh ja, nog een oorzaak.. een "steverige" dame/heer heeft uberhaupt moeite met de benen over elkaar te krijgen, maar ik heb toen (50 kilo geleden inmiddels...) flink geoefend om m'n rechter been over m'n linker te "drapperen". Het is gelukt om wat charmanter te zitten als de heren dit vaak doen ;-)

Groet,
Leintje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijdens oefenen van bovenstaande kan je ondertussen proberen om je armen andersom over mekaar te leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als achtergrond. Het over elkaar slaan van je benen voelt goed omdat het je bekken stabiliseert. Oftewel, als je je benen over elkaar hebt, zit je steviger.

Ik heb precies hetzelfde dat maar 1 combinatie (links over rechts) stabiel / goed voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding