Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vliegen die vechten.

onder mijn afdakje hangt een lamp waar meestal een stuk of zes vliegen rondhangen. Ik heb opgemerkt dat ze tamelijk agressief zijn, ook naar elkaar toe. Je ziet soms eentje zitten op de rand van de lamp om in de aanval te gaan van zodra er een andere vlieg te kort bij komt. Er is niets te eten daar, dus hun voedingsbron beschermen zal het wel niet zijn. Maar waarom zijn die vliegen zo vijandig tegenover elkaar, weet iemand hier een antwoord op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, een heel schouwspel om naar te kijken. Heb het hier ook bij mijn balkonlamp.
Elke vlieg komt voor zichzelf op, maar net zo goed vliegen ze achter en met elkaar weer weg met z'n allen. Het zal wel een in de natuur niet aflatend verschijnsel zijn van wie is de sterkste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, vliegen vechten niet met elkaar. ik denk dat ze reageren op elkaars aankomende schaduw, en even opschrikken, meer niet. Dat ze elkaar aanvallen is onzin.

Toegevoegd na 2 minuten:
het enige agressieve wat ik kan bedenken mbt insecten is dat vrouwtjes ( bijv de bidsprinkaan en webspinnen) het mannetje opvreten. na de vrijpartij pas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding