welke dieren leven op texel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er schijnen ook heel veel dekbedden te leven.

Het beste antwoord

In ieder geval veel schapen :D

Toegevoegd na 57 seconden:
"Texel is een geliefd oord voor vogelliefhebbers. Op sommige dagen kan een ervaren vogelaar wel honderd verschillende soorten waarnemen. Er broeden in het voorjaar vooral in de duingebieden ongeveer 80 verschillende vogelsoorten, maar in totaal zijn zo'n 300 soorten op Texel waargenomen.

De Muy, een duingebied tussen De Koog en De Slufter is een beschermd gebied; het is de broedplaats van de oudste lepelaarkolonie van Nederland. Andere opvallende vogelsoorten op Texel zijn de dwergstern en de velduil. De zilvermeeuw komt er in grote aantallen voor.
De vegetatie is rijk en gevarieerd. De fauna minder, vanwege de geïsoleerde ligging van het eiland. Toch leven er nog hermelijnen, bruine ratten, 5 muizensoorten, konijnen, hazen, kleine amfibieën als kikkers (bruine kikker en heikikker), rugstreeppadden en watersalamanders. Vlinders op Texel: o.a. de atalanta, distelvlinder, Sint-jacobsvlinder, duinparelmoervlinder en, sinds 1995, het groentje. Duizenden insectensoorten zijn op het eiland waargenomen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
u heeft het beste antwoord!(:

Andere antwoorden (3)

Idd veel schapen maar ook dolfijnen:-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Texel kent een zeehondenopvang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet belangrijk
Texel is erg geliefd bij vogelliefhebbers. Op sommige dagen kan een vogelaar wel honderd verschillende soorten waarnemen. De Muy, een duingebied tussen De Koog en De Slufter is een beschermd gebied; het is de broedplaats van de oudste lepelaarkolonie van Nederland. Andere opvallende vogelsoorten op Texel zijn de dwergstern en de velduil. De zilvermeeuw komt er in grote aantallen voor. Vanwege de geïsoleerde ligging van het eiland zijn er niet zo veel dieren. Toch leven er nog hermelijnen, bruine ratten, 5 muizensoorten, konijnen, hazen, kleine amfibieën als kikkers (bruine kikker en heikikker), rugstreeppadden en watersalamanders.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon gekopieerd!
Amadea
13 jaar geleden
wikipedia heeft het gekopieerd van krim! Ik heb het antwoord van de betrouwbare bron overgenomen mét bronvermelding en daar is niets mis mee.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke dat wist ik niet