Kan iemand me vertellen wat voor spin ik in mijn huisje in Waals-België heb rondlopen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Hallo beste mensen,

Ik woon in Luik, sinds 8 maanden nu. Ik woon op de begane grond, heb een studiootje. Ik heb nu twee keer een grote zwarte spin geconstateerd in mijn huis. Ze liepen beide keren op exact dezelfde plek.

Ik zal ze eens beschrijven: Ze zijn wat hoog, pikzwart zonder andere kleuren. Ze hebben acht lange pootjes die wat bol staan (een beetje dezelfde lichaam als een hooiwagen zeg maar) en hun lichaampjes zijn een bolletje in het midden waaraan die pootjes er helemaal omheen zitten. De pootjes lijken zelfs wat op lintjes, ca 2 a 3 mm brede lintjes.

Kan iemand me vertellen over wat voor spin ik het heb?

Alvast hartelijk dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1K

Het beste antwoord

De Huisspin (Tegenaria Atrica), lijkt me zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

denk een vochtspin, maar daar heb je er altijd 2 van in huis, omdat het een paartje is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik haat spinnen echt, maar aaah wat schattig. XD Maar ach, als dat zo is, lekker dan. Gaat het wijfje eitjes leggen en dan zitten die rotbeesten overal.