Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt het eigenlijk ? Slakken, Hoe planten die zich voort, ? En dat huisje ?... Daar zit niks in behalve de slak, Hoe groeit het huisje dan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
9.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat bij zoogdieren als afwijkend wordt beschouwd en hermafrodiet wordt genoemd is bij slakken juist de gangbare norm wat betreft de voortplanting; een slak heeft zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen. Slechts enkele soorten kunnen zichzelf bevruchten, maar dit heeft als nadeel dat er geen uitwisseling van genen plaatsvindt. Bij veel soorten is de paring wederzijds, beide dieren worden bevrucht. Na de paring worden de eitjes afgezet, meestal in de bodem of verstopt onder bladeren of stenen. De eitjes van slakken zijn slechts enkele millimeters in doorsnede, en meestal doorzichtig. Slakken die in zee leven, hebben een larve-stadium, dat veligerlarve wordt genoemd. De larven maken onderdeel uit van het zoöplankton. Landslakken lijken als ze uit het ei kruipen vaak al een beetje op de ouders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okey.. ? Dat was precies de vraag op mijn antwoord, Dankjewel,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt antwoord op je vraag? :-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha Ja inderdaad sorry ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo,, In een keer heb ik de antwoord op mijn vraag Hartstikken bedankt !

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding