Waarom vliegen vleermuizen altijd exact hetzelfde rondje als het begint te schemeren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
10.6K

Het beste antwoord

Vleermuizen jagen doorgaans elke nacht in hetzelfde gebied. Binnen dit gebied verplaatsen ze zich wel gedurende de nacht. Een jachtplaats kan als zodanig worden herkend als daar gedurende langere tijd (minimaal enkele minuten) één of meerdere vleermuizen rondjes vliegen.

Het kondigt dus de jacht aan en aangezien vleermuizen gebruik maken van echolocatie zal het vliegen in rondjes ze helpen te oriënteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat ze vliegen op basis van bewezen succes. Ze kennen de luchtstromen van hun territorium goed en weten waar en hoe ze optimaal insecten kunnen vangen. Daar zit dan ook het patroon wat wij als mens vaststellen.

Toegevoegd na 7 minuten:
We hebben zo'n vleermuizencirkel exact voor onze slaapkamer en kunnen daardoor de ramen wagenwijd open zetten zonder ook maar een mug op de kamer te hebben. Het is bijna jammer dat dat geen verkoop argument is voor je huis. Want dat is echt luxe.