Er wordt wel vaker beweerd dat ochtenderecties komen doordat men moet plassen. Maar dan zou dat overdag toch ook zo moeten zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees ook hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/iedere-ochtend-odol-fenomeen-lengte.79997

Het beste antwoord

Dagelijkse ochtenderectie is normaal bij jong en oud.
Het hoeft niet te betekenen dat de man op dat moment opgewonden is of over seks gedroomd heeft.
Tijdens de slaap krijgt man gemiddeld 5 spontane erecties die ongeveer 15 tot 30 minuten duren.
De ochtenderectie verdwijnt als men een tijdje blijft liggen.

Ochtenderectie is altijd een spontane erectie. De belangrijkste oorzaak voor een ochtenderectie is testosteron en de hormoonspiegel, dat is aangetoond. Ochtenderecties ontstaan tijdens de REM slaap.
REM is het meest ontspannen slaapfase, in deze fase droom je ook en dat zijn de dromen die men onthoud.

Het testosterongehalte in het lichaam is tussen 04:00 en 08:00 's morgens het hoogst en is dus tegelijkertijd met REM slaap.
Neuroreflexen worden gestimuleerd tijdens REM slaap en daardoor ontstaan de ochtenderecties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat zijn niet jouw eigen woorden. Bron http://www.penisvergroting-online.nl/ochtenderecties.php?partner=&pool_id=&promo=&banner_id= ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik had een andere bron. http://www.mensworld.be/grow/lichaam/ochtenderectie-ook-bij-jou/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, en inderdaad:
die jij noemt heb ik ook gelezen en nog een paar. Nu weet ik niet precies waar de tekst vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/iedere-ochtend-odol-fenomeen-lengte.79997
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoveel erecties?
Vandaar dat het steeds zo tochtig voelt 's nachts... ;) Volgens mij zegt dit eerder iets hoeveel van die blauwe pilletje er in omloop zijn, waar af en toe een niet eerder doorgeslikt stukje naar binnen gaat.... En het is maar een middeling, je hebt er vast een paar van die knipperlicht 'erectors' tussenzitten die het gemiddelde flink omhoog drijven.
Amadea
13 jaar geleden
@Pijnack: voor de duidelijkheid meld ik even dat er géén min van míj bij staat, want Momo heeft toch aangegeven wat haar bronnen waren....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, dan weten we dat voor het vervolg, want er zijn nog wel meer veelknippers- en plakkers op GV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@bas
HAHAHA wat een tekst weer!!! @stippel
vat 'plakkers' na die woordspelingen hier ineens ook heel anders op. :O/

Andere antwoorden (3)

De man heeft vaak wanneer hij 's morgens wakker wordt een erectie, de zogenaamde ochtenderectie. Deze heeft niets met seksuele gedachten of dromen te maken, kan echter wel de zin in seks die veel mannen in de ochtend hebben verklaren. De ochtenderectie is een overblijvende erectie vanuit de laatste zogenoemde remslaap, en treedt daardoor vaak op als de man vanzelf ontwaakt, en niet wanneer deze wordt wakker gemaakt.

.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus moet ik hem er niet meer voor wakker maken, maar gewoon wachten tot hij van zelf wakker wordt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag m ook wakker kussen ;-)
als je maar lang genoeg slaapt waarschijnlijk wel.

het komt alleen niet #omdat# je moet plassen, dat staat als een paal boven water.

meer info over oorzaken via de link (daar komen ze ook terug op het plassen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een beknopt antwoord euc !! Ben ik niet van je gewent:$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb niet zo;n ding dus wou er niet zo lang over lullen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een paal boven water.... HAHAHA!!!
Als het toch een stijve geldt dit ook nog eens! ;) Maar als je genoeg slaapt, leg 's uit? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een odol krijg je in je slaap. met een doorsnee ritme is dat in de ochtend. als je heel laat zou gaan slapen en lang genoeg in je bed blijft liggen verschuif je het ritme verder de dag in. en dus ook wat daar bij komt kijken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar dat mijn broek na de lunch pas écht lekker begint te zitten.... o, jee :D
Wanner een man veel drinkt en geen gelegenheid heeft om te urineren kan er ook overdag een erectie ontstaan.
Goed voorbeeld is een lange autorit.
Dit blokkeert op dat moment inderdaad de urine wegen.
Maar gaat na verloop van tijd ook pijn doen.
Dus een sanitaire stop wordt dan echt wel noodzakelijk.