Ik heb vandaag een heel raar klein beestje gezien. Wie weet wat dit is??

Hij was ongeveer een halve cm groot.
Leek op een hele kleine kikken bruin met een witte streep op de rug.
Ook had hij een soort staart (puntig) en leek libelle blauw.
Hij kon ook springen...

Graag een antw want ik kan blijven google, maar weet niet meer waar ik op moet zoeken.

Toegevoegd na 16 minuten:
Nee een pad was het niet hij moet ook uit een boom gekomen zijn aangezien de plek waar hij in de tuin zat.
Een jonge pad is toch al weer wat groter als dat. En geen blauwe punt-steek-staart toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
MissBiggie
13 jaar geleden
Nee, dat vind ik juist zo raar, die staart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik ook haha maar hij zat er echt bijna doorzichtig blauw net of ie eree kon steken
MissBiggie
13 jaar geleden
Hmmm, vreemd hoor. Dan ben ik ook erg benieuwd wat het dan is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook kan het ook nergens vinden weet ook niet meer op wat voor woorden ik kan zoeken
MissBiggie
13 jaar geleden
Amfibie, blauwe staart?
MissBiggie
13 jaar geleden
Of reptiel ..

Antwoorden (3)

Ik denk toch dat je een pad gezien hebt. Een jonkie dan, gezien de grootte die je aangeeft.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rest enkel het mysterie van die blauwe puntstraat hé of denk jij dat het een circus-pad was?
Lol
MissBiggie
13 jaar geleden
Tsja, das het punt inderdaad, die staart. Zie reacties bij de vraag :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je heel zeker dat die blauwe staart een staart was? Een jonge pad die net een blauwe waterjuffer zit te verorberen kan namelijk ook een blauw uitsteeksel hebben: het deel van de waterjuffer dat nog niet op is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de punt zat echt aan zn kont en nog geen halve cm groot..padden zijn dan echt al wel groter..en ook zeer geen sprinkhaan
Ik gok op een kleine salamander. Is waarschijnlijk onsnapt uit een terrarium van iemand uit je buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi beestje maar kan dit ook springen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hij komt misschien wel in de buurt maar heeft maar 1 wiite streep op zijn rug en worden die zo klein geboren?
Het lichaam was ook korter echt kikkervormig
Lijkt me eerder een kleine sprinkhaan.
Ga eens naar de bibliotheek en kijk eens in de boeken of vraag het eens na bij de leerkracht biologie.

Veel plezier ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leerkracht bio?? die heb ik allang niet meer haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja... vraag het dan aan de leraar biologie van iemand anders hé ;-) of heb je het ondertussen al gevonden wat het is?