Vliegen die op bijen lijken

Kunnen bijen stilhangen in de lucht. En zijn er vliegen, die veel op bijen lijken. Hoe houdt je ze uit elkaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

De bij/vlieg die jij bedoeld is een zweefvlieg. Volkomen ongevaarlijk. Hij doet alsof hij een wesp is. Dit heet mimicry. Maar hij doet helemaal niets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet mimicry. Dat wil zeggen dat een volkomen onschuldig dier de gedaante aanneemt van één die door andere dieren als gevaarlijk wordt gezien en hem/haar daarom met rust laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je iets bij-achtigs stil ziet hangen in de lucht, wéét je dat het een zweefvlieg is. Want bijen kunnen dat niet.