hoe herken je het geslacht van een pissenbed ?

hoe weet je of een pissenbed een vrouwtje is of een mannetje ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.8K

Het beste antwoord

Een eigenaardig fenomeen dat bij pissebedden kan optreden, is het feit dat hun geslacht kan worden beïnvloed door een bacterie.
Mannelijke pissebedden die door de Wolbachia bacterie zijn geïnfecteerd worden tot vrouwelijke pissebedden omgetoverd, ofvrouwelijke pissebedden kunnen alleen nog maar vrouwtjes verwekken. Deze bacterie creëert verwarring in de mannelijke hormonen hetgeen bewijst dat de trucjes van moeder natuur onbegrensd zijn.
Deze roodgekleurde bacteriën, ook wel 'male-killing bacteria' oftewel 'mannendoders' genaamd, zorgen ervoor dat de mannetjes worden gedood of tot vrouwtjes worden omgeschakeld, omdat mannetjes waardeloos zijn.
Handig, want die vrouwtjes kunnen de bacterie op hun beurt weer aan hun nageslacht doorgeven.

In de afbeelding zie je de anatomie van een vrouwelijke kelderpissebed. Dat is te zien aan de holte aan de buikzijde, tussen de poten. Daarin wordt wekenlang de broedzak met de eitjes en de nimfen meegedragen.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij vrouwtjes is er een holte aan de buikzijde tussen de poten, mannetjes hebben die niet. In deze holte worden de eitjes en nimfen meegedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het herkennen aan z'n plassertje .Dat doe ik tenminste altijd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi