Geleiden botten stroom?

En hoe kan een vogel op een electrischiteitsdraad blijven zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

als je alleen maar op een draad zit, loopt er geen stroom door je heen want die kan nergens heen.

Pas als je een verbinding maakt tussen een spanningsvoerende draad en iets wat geen (of een andere) spanning heeft, gaat er stroom door je heen lopen.

Een vogel die op een hoogspanningsdraad zit, maakt geen verbinding met iets anders dus die kan daar gewoon op zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
oh, en alles geleidt stroom, alleen heeft het ene materiaal veel meer weerstand dan het andere materiaal. Koper en ijzer hebben bijvoorbeeld een heel lage weerstand, porselein een heel hoge.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pas als de vogel ook in contact komt met de aarde zal hij stroom krijgen.. In theorie kan je er zelf ook op kunnen gaan zitten als je maar geen contact maakt met de aarde.