Kan ik een Eendenei Nog uitbroeden nadat het ei een paar uur zonder moedereend is geweest? Het was nog warm. Zo Ja hoe en hoelang

Eendenei

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

je kunt het altijd proberen. Leg het ei in wat hooi (dat houdt de warmte vast) en zet er dag en nacht een gloeilamp boven.
Een ei komt gemiddeld na 5 weken uit, dus duurt het langer is het mislukt, je weet immers niet wanneer het ei is gelegd. Dus je moet minsten 5 weken wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet, een kruik geeft geen continue warmte af.
Een warmte lamp is natuurlijk beter dan een gloeilamp, maar met een gewone gloeilamp kan het ook. Natuurlijk niet te dicht op het ei. Ik weet uit eigen ervaring dat het kan, maar ik had dan ook een ei direct van de eend, dus die was niet een paar uur alleen gelaten.
Geen gloeilamp maar een warmtelamp(!), deze geeft alleen warmte en geen licht. Anders is je ei ten dode opgeschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas moet de warmte constant zijn, een kruik koelt af...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://dieren.aanbodpagina.nl/goedkope-elstein-warmtelamp-donkerstraler