Zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn dat de storm die hier heeft gewoed een resultaat is van de orkaaan in Australie?

(theoretisch gezien dus!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

De weersystemen van het noordelijk en het zuidelijke halfrond 'draaien' los van elkaar, dus het één heeft niets met het ander te maken.
Het heftige weer op het zuidelijke halfrond is het gevolg, dat we dit jaar weer te maken hebben met 'El Nino'- iets wat eens in de zoveel jaar voorkomt, en de zeewaterstromingen en de zeewatertemperatuur enorm beïnvloedt, waardoor er ook veel heftigere weersverschijnselen optreden in zo'n jaar.
Google 'El Nino' even, als je het helemaal uitgelegd wil krijgen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord! +1

Andere antwoorden (2)

Nee absoluut niet, overal over de wereld zijn er andere windstromingen en deze had niks te maken met die van in Australië
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de luchtstroom van Australie naar hier is gewaaid wel, maar dan zou hij eerst over andere landen gaan.