Je dromen wel kunnen onthouden is niet gelijk een teken dat het juist niet ontspannen is.
Tijdens dromen ben je niet alleen maar aan het verwerken, je denkt ook daadwerkelijk maar vaak ben je niet bewust dat je aan het dromen bent.
Hierdoor is het wel mogelijk dat er mensen zijn die zichzelf dusdanig trainen dat ze weten wanneer ze zich in een droom bevinden en vanaf dat moment de droom zelf kunnen besturen. Zo ook mensen die dromen dat ze vallen, niet echt vallen maar wakker worden en de pijn aanwezig blijft. lucide dromen.
Ik denk, dat als jij 's avonds gaat douchen, dat iets met jouw doet. (met iedereen natuurlijk wel maar voor ieder anders) Waardoor jij je niet meer erop focust.
Als ik me namelijk niet vergis zeg je dat als je 's avonds geen douche neemt je die nacht je dromen wel goed herinnerd.
Doet me gelijk denken aan 'het van je af wassen'?
Anderzijds spreek je over het weekend, je hebt dan vaak minder stress omdat je doet waar je zin in hebt en inderdaad niet wakker hoeft te worden om te werken.
Ik denk dat als je de volgende dag moet werken je uitgerust moet zijn waardoor je meer bezig bent met energie opwekken voor de volgende dag, dan andere dingen te doen. In het weekend hoef je niet op te staan en van alles te doen en verplichtingen na te komen je bent 'chill'.
Misschien heeft het niet met het douchen te maken?
het kunnen namelijk meerdere factoren zijn.