Is er een verklaring waarom de vrouwtjes bidsprinkhaan het mannetje na de bevruchting op eet of is dit onverklaarbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Antwoorden (2)

Het is een proteïnenrijk hapje en wat moet je anders met een gebruikt mannetje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja , het mannetje wordt opgegeten voor de eiwitten, proteinen en wat dan nog meer.
Het vrouwtje heeft die voedingsstoffen nodig om voor een gezond nageslacht te zorgen, en man heeft plicht gedaan.
Ik heb trouwens ook gelezen dat er al slimmere mannetjes zijn die het vrouwtje voor de paring extra te eten geven in de hoop dat de honger niet groot genoeg is, zodat hij de tijd heeft om het hazepad te kiezen