Waarom krijg ik van die striemen om mijn lichaam als ik heel vast slaap?

Als ik heel vast slaap(na zware activiteit, drukke dag of ik moet nog wat slaap inhalen) dan heb ik als ik wakker wordt van die striemen(lijkt net of de huid gevouwen heeft gezeten) op mijn huid. Waarom heb ik dat wel als ik vast slaap en niet als ik een normale nachtrust heb gehad van 8 uur en hoe ontstaat het en wat is het nut ervan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vermoedelijk lig je het laatste deel van jouw verlengde nachtrust langer stil dan in een normale slaap. Vouwen in de pyamastof of het laken waar je op ligt kunnen dan afdrukken in je huid veroorzaken. Als je meer beweegt kunnen die afdrukken niet ontstaan. Maar in de loop van de morgen zullen ze vanzelf weer verdwijnen. Tenzij je huid geen soepelheid meer heeft, maar dat is meestal pas op zeer hoge leeftijd.

heb ik ook, waarschijnlijk omdat je dan minder draait dus dan lig je letterlijk "in de kreukels". Ik heb soms zo'n "lijn" in mijn gezicht, teken dat ik oud wordt denk ik dan maar Toegevoegd na 1 minuut: o ja, nut heeft het helemaal niet, ik denk eerder dat het niet zo goed is, maar ja, je doet er niks aan en uiteindelijk trekt het toch weer weg

Doordat je vaster slaapt, slaap je wrs ook onrustiger dus draai je veel in je slaap zeker na een drukke dag, dan heb je veel te verwerken. Je zweet dan ook meer. Je nachtkleding en/of deken kan ook meer knellen dan. Daarom heb je s'ochtends de striemen daarvan ziet.

Als je heel vast slaapt, dan draai je je minder vaak om en lig je dus langer in dezelfde houding. Dan drukt je huid dus heel lang op dezelfde manier in het laken of kussen. Hoe minder soepel je huid is, hoe eerder dit zal voorkomen. Bij een normale nachtrust schijnen wij wel 40 keer om te draaien. Dat is veel, in 8 uur tijd. Maar als je dat niet doet, heeft je huid veel te lijden. Denk maar aan het "doorliggen"van ernstig zieke patienten. Toegevoegd na 1 minuut: http://www.goeievraag.nl/vraag/draait-mens-zichzelf-nachts-slaap.85725 Tijdens de slaap wisselen we minstens acht keer van lichaamshouding. Een onrustige slaper doet dit zelfs gemiddeld zo'n dertig keer per nacht. http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaap_(rust)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100