Dat ligt eraan. Water dat je net opwarmt, in een waterkoker bijvoorbeeld, is net zo gezond als koud water.
Maar bijvoorbeeld in een boiler wordt water langere tijd warm gehouden. Dat is niet zo gezond om te drinken, want in warm water hebben bacterien het ook erg naar hun zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij wel, want er zitten geen temperatuurafhankelijke stoffen in, wel kunnen bacterien doodgaan als het echt heet wordt, dus dat zou gezonder zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las laatst dat een glas lauw warm water in de ochtend heel goed is. Maar waarom dat lauw moet zijn weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je warm water uit een kraan drinkt, is het ongezonder dan wanneer je koud water drinkt. Dat komt omdat een boiler of geiser vaak leidingen van koper heeft. Bij warm water wordt de afgifte van koper vergroot. Maar als je water kookt in een pan is het in principe niet ongezonder dan koud water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar, maar de afgifte van koper is minimaal en mn vermoeden is dan ook dat je erg veel water moeten drinken als je al enig effect kunt vinden. Bij oude loden leidingen logt dit waarschijnlijk anders, omdat lood wel erg giftig is.
Of het (on)gezonder is weet ik niet, maar ik weet dat lauw water 'beter' voor je is. Het kost energie om koud water op te warmen in je lichaam. Dus als je heel erg uitgedroogd bent, kan je dus beter lauw water drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat warm, heet of koud even veel voeding in zit (niet dat daar iets van voeding in zit)