dat is afhankelijk van de soort bacterie en de omstandigheden. In een vriezer zullen de meeste bacterien helemaal stilstaan, bij 35° zullen ze zich heerlijk delen, en dan praat je over een deling per 20 minuten. Oftewel: na 20 minuten heb je twee keer zo veel, na 40 minuten 4x zo veel, 60 minuten 8x zo veel, etc.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk antwoord.

Andere antwoorden (1)

Voortplanting

Bacteriën planten zich voort door binaire deling. De bacterie deelt zich in twee cellen zodanig dat de celinhoud van elke nieuwe cel of dochtercel dezelfde is als de moedercel. Er zijn bacteriesoorten die zich onder gunstige omstandigheden elke 20 minuten kunnen delen.