Wat gebeurt er als een aalschover een nieuwe duik maakt voordat hij goed is opgedroogd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

niets, dat is geen probleem, en dat doen ze ook regelmatig.
dat opdrogen doen ze om weer makkelijker te kunnen vliegen, maar voor de duik is het van geen belang of hij nat of droog is.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Helemaal niets, hij zwemt ook vaak en maakt dan regelmatig een duik.

Hij staat te drogen omdat hij anders niet goed kan vliegen, het gaat wel, maar kost hem veel energie. Hij kan gewoon meerdere keren duiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt ie weer helemaal nat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De klieren in de huid maken dat het water snel van het verenkleed afdruipt, dat is handig als je net uit het water komt en weer moet vliegen. Kijk maar eens goed naar die vogels (en andere watervogels) als ze uit het water komen, je ziet het water er zo aflopen. Om te duiken maakt het niet uit of het verendek nat of droog is. Nat wordt het toch wel en drogen is vooral van belang om goed te kunnen vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aalscholver is hierin nou net de uitzondering: die heeft geen waterafstotend verenpak. Daarom staan ze vaak te drogen in die specifieke houding, zie bijvoorbeeld hier: http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/vogel-plaatjes/aalscholver/animaatjes-aalscholver-46543.jpg