Kunnen muizen zwemmen?

Ik zag net een kletsnat rillerig muisje door mijn achtertuin lopen. De enige manier waarop dat muisje nat had kunnen worden, is door in de regenton gevallen te zijn, maar het is bijna een wonder dat hij zichzelf daaruit heeft kunnen redden. Vandaar mijn vraag: kunnen muizen zwemmen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
14.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een bak met water in de tuin heb, of een ton, dan zet ik er altijd een tak in. Ook in de mijn vijver met vrij steile randen heeft dit. Zo voorkom ik dat er verdronken dieren, en dan voor muizen, in rond drijven die er niet meer uit konden komen.
Muizen kunnen goed zwemmen, maar ze moeten er wel uit kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit een deksel op de ton, maar kennelijk heeft hij zich er (2x!) langs weten te wurmen.

Het beste antwoord

Muizen zwemmen niet graag, en proberen zo snel mogelijk op het droge te komen. Ze doen het echt alleen om zichzelf te redden.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja, muizen kunnen zwemmen. Net als zo veel dieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker, ik heb eens een muis gered die in in de regenton rondzwom.
goed dat jouw muisje er uit kon klimmen!
Rieneke1
13 jaar geleden
Zoals de meeste zoogdieren; zie filmpje: