bij haaien groeien hun tanden als ze hun tanden kwijtraken terug, hoe werkt dit en waarom passen we dit niet toe op mensen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.7K

Het beste antwoord

ze groeien niet terug....kwijt is kwijt
de haai heeft nieuwe tanden in de wachtrij staan en de tand die achter de verloren tand staat groeit naar voren.

maar ja, als we dit bij mensen willen toepassen.... (foto)
ik weet niet of mijn oma zoiets dergelijks op haar nachtkastje wil hebben staan hoor :OP

als je de foto niet kan zien dan ctrl F5 indrukken

Toegevoegd na 1 minuut:
f#ckeduck... pakt de pics niet.....

Toegevoegd na 5 minuten:
en nu wel...(dacht al dat de boel hier naar de haaien was)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Als je een afbeelding eerst in JP[E]G- of in GIF-opmaak opslaat kan GV ze wél plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD leip! Oma met 3dubbel kunstgebit :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@amanda
ik weet, ik weet :) normaal doet mijn latoppie dat ook netjes, maar waarschijnlijk was ie zo geschrokken van de vreetstenen dat ie er ff niet aan had gedacht @chelsea
haha
(roodkapje) maar óma!! wat heeft u een ..... :)

Andere antwoorden (2)

Langs de kaakrand bevinden zich een of meer rijen sterke zaagtanden met aan de binnenzijde van de kaak nog vele rijen reservetanden. Omdat de tanden regelmatig worden verloren en vervangen door de reservetanden zijn deze altijd vlijmscherp.
Bij mensen zijn die scherpe tanden niet nodig, dis kunnen hun hele leven met 2 setjes tanden en kiezen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tanden van haaien groeien niet terug, er staan 3 rijen tanden achter elkaar en als de voorste tand wegvalt (afbreekt ofzo) dan schuift de tand die achter die tand langzaamaan naar voor. Dit zou je niet kunnen toepassen bij mensen, dan stond je hele mond vol met tanden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat zou ook stom zijn want ik ken niemand wiens tand ooit is afgebroken.