Hoeveel minder zien albino's ongeveer?

Ik weet dat een albino in veel gevallen slecht zicht heeft maar zijn er ook albino's die met een goede bril gewoon scherp kunnen zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Het beste antwoord

Albino's hebben ook erg last van fel licht en zien daarom veel slechter, zie stukje tekst uit een link die ik je niet wil onthouden, hierin staat werkelijk ALLES over albino's wat mij betreft

"Wanneer je het albinogen hebt, betekend dat je een pigmentstoornis hebt. Deze pigmentstoornis kan je onderverdelen in twee soorten: oculocutaan albinisme en oculair albinisme. Door deze stoornis hebben albino's vaak last van verschillende soorten ziektes. Deze ziektes verschillen per soort albinisme, bij het oculocutaan albinisme hebben de albino's totaal geen pigmentvorming en daardoor vaak last van huidziektes. Bij oculair albinisme heb je alleen last van de oogziektes die er voor een albino gelden. Dit zijn de ziektes gekruiste oogzenuwbanen, nystagmus en fotofobie. Deze oogziektes gelden ook voor de oculocutaan albinisme".
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is niet te zeggen. Er zijn albino'die bijna blind zijn, en er zijn er ook doe slechts een verminderd gezichtsvermogen hebben. Het varieert dus sterk.
Zie ook:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Albinisme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat varieert per albino maar het maximaal haalbare zicht is ca, 60 % voor een albino.