Nee. Er zijn diverse redenen voor opvliegers. Eentje waar ik veel ervaring mee heb is het veranderen van mijn bloedsuikerspiegel. Als die te laag is krijg ik enorme opvliegers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat klopt, mannen hebben daar geen last van.
Zie bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Opvlieger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo vind ik mijn vrouwelijke kant nog eens :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Grinnik*
Annswers
13 jaar geleden
ik kon niet zoveel erover vinden op deze link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de vraag gelezen met de klemtoon op het woord "vrouwen", dus de vraag zou dan zijn: treedt het verschijnsel ook op bij MANNEN in de overgang? Uit de link de eerste regel:
"Opvlieger of opvlieging is de naam voor een verschijnsel dat optreedt bij vrouwen die in de overgang zijn."
Daar staat dus, dat het verschijnsel optreedt bij VROUWEN die in de overgang zijn.
Annswers
13 jaar geleden
oh zo ja ik begrijp je, de klemtoon lag op overgang ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die mogelijkheid zag ik later pas toen ik de andere antwoorden zag ;-)))
Ik weet het niet, ik heb ook heel veel opvliegers, maar ik ben nog (lang niet, hopelijk) in de overgang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ze kunnen ook een andere oorzaak hebben.
Ik heb epilepsie, en soms heb ik wat heet subklinische aanvallen: er gaat wel iets mis in mijn hoofd maar het zet dan niet dóór, ik krijg geen echte stuip.
Maar dan gutst daarna het zweet van m'n lijf, ik voel me koortsig, oververhit (ben ik dan ook), ik word knalrood.
Dat zakt binnen minuten, maar ik vind het wel erg lijken op hoe vrouwen in de overgang hun opvliegers beschrijven en hoe die eruit zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bah wat vreselijk Hippo! Weet jij ook wat andere oorzaken van opvliegers kunnen zijn? Ik heb ze namelijk ook en ik heb exact zo'n "aanval" als jij beschrijft. Ik vind het best vervelend. Zou het feit dat ik aan de prikpil ben er wat mee te maken kunnen hebben denk je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen flauw idee.
Maar als je hormonen of je temperatuurregulatie ook maar even van slag zijn kun je al zoiets krijgen. Het hoeft helemaal niets te betekenen.
Bij mij is het dus een gevolg van zo'n subklinische aanval, of misschien hoort het erbij, dat weet ik niet precies, en afhankelijk van hoe erg het is weet ik dan dat ik of flink op tijd naar bed moet, of dat ik moet maken dat ik m'n bed in kom met extra medicijnen.
Als ik jou was, zou ik het gewoon eens melden als je weer bij de huisarts bent, en vragen of dat aan de prikpil kan liggen. want wat de oorzaak ook is, prettig is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje Hippo, afschuwelijk! Wat moeilijk!
Als je diabetes hebt, dan kan je ook dergelijke "aanvallen" hebben Annepanne. Maar dan heb je ook andere klachten, gerelateerd aan suikerziekte. Ik had de vraag trouwens anders gelezen, met de klemtoon op "vrouwen". Grappig hoe een totaal andere interpretatie je dan krijgt :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leert ermee leven hoor, ik heb die subklinische aanvallen al sinds m'n 18e en pas 2 jaar daarna bleek dat ik epilepsie had en dat die 'opvliegers' daardoor kwamen.
Ik ben nu 43, dus ik kan er inmiddels wel mee omgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijft het niet makkelijk voor je!