Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Wij hadden vroeger thuis een goudvis die 22 jaar is geworden.
Hij viel zelfs een keer in het (lauwe) afwaswater toen mijn moeder de kom verschoonde en leefde daarna nog relaxted een aantal jaren verder!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Goudvissen kunnen bij goede verzorging 25 jaar oud worden. Zelf heb ik nooit geluk gehad met goudvissen helaas. Ze gingen binnen een jaar dood, dus ik begin er niet meer aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde leeftijd van een goudvis is 2 maanden...

Maar zo nu en dan kom je goedvissen tegen die jaren vrolijk leven in een kroeg...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
±28 jaar

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn ook gevallen van 50 jaar bekend (maar daar staat geen bron bij).
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar weken, als je geluk hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb mijn goudvis op de kop af 3 jaar en ik hoop dat hij/zij nog lang bij me is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goudvissen in hun normale natuurlijke omstandigheden worden ongeveer 22 jaar oud.
Helaas doen wij in Nederland uit dierenliefde aan dierenmishandeling.
De meeste goudvissen zitten in Nederland in een kom.
Een gruwelijker leven voor een vis is er niet.
Een goudvis in een kom wordt hooguit een jaar. Kun je nagaan wat een rotleven zo'n visje heeft in zo'n kom.

Een goudvis heeft per 3 cm lichaamslengte minstens 4 liter water nodig, dat goed gefilterd wordt, niet troebel is en niet in de zon staat. (een goudvis is een koudwatervis!)
Dagelijks een KLEINE hoeveelheid droog visvoer.
Bovendien is een goudvis een sociaal dier, dat vereenzaamt als 'ie alleen is. Zorg dus voor een vriendje.

Succes ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding