Hoe lang kan een afgehakt hoofd nog doorleven?

De zuurstof en suikers zijn nog niet direct op, dus ik verwacht dat een afgehakt hoofd wel enige tijd doorleeft. Wie weet hier iets van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Getverderrie dat wist ik niet joh. Wat eng!

Het beste antwoord

Door shock ontstaat binnen enkele seconden na onthoofding bewusteloosheid. Het proces daarna is onomkeerbaar waardoor je rustig van 'op slag dood' kunt spreken.

Hoewel de Franse revolutie tot de verbeelding spreekt met de guillotine als instrument om de adel een kopje kleiner te maken is het aantal onthoofdingen in Duitsland vele malen groter geweest in de geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ongeveer 10 seconden lang!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Delen van je hersens blijven een paar minuten na onthoofding actief, maar niet zodanig dat je nog bij bewustzijn bent, zo is bekend uit Frans onderzoek. Verhalen dat losse hoofden zouden kijken naar hun hoofdloze lichaam of zelfs zouden zuchten zijn waarschijnlijk niet waar. Daarvoor mist het hoofd de kracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een exacte tijd van overleving durf ik niet te zeggen, maar er zijn al succes volle hoofdtransplantaties met dieren geweest.

zie bron