Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een aap ook kiespijn ?

We stammen af van de aap maar heeft die ook kiespijn net als ons

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, elk dier met kiezen kan kiespijn hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Nou en? Daarom staat er toch: elk die MET KIEZEN kan kiespijn hebben? Of het antwoord juist is weet ik niet - dat zal afhangen van de definitie van 'kies'. Maar dat niet alle dieren kiezen cq tanden hebben, is hier niet relevant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stom van mij. Ik had over dat "met kiezen" heengelezen... Ik las "elk dier kan kiespijn hebben".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even eigen reactie melden.
Elk dier met een gebit ervaart pijn als er gaatjes inzitten of bijvoorbeeld de wortels ontstoken zijn. Als assistente zie ik dagelijks honden en katten met kiespijn. Vaak eten ze minder of zelfs helemaal niet meer doordat ze zo'n pijn hebben. Na een goede schoonmaakbeurt onder narcose, zullen ze herstellen en weer met smaak kunnen eten.

Apen in het wild zullen echter minder snel verrotte kiezen krijgen dan onze huisdieren. Hun natuurlijke dieet veroorzaakt minder tandbederf dan het kant-en-klaar eten wat wij onze huisdieren geven. Apen in het wild gebruiken ook wel stokjes om hun gebit schoon te houden, vooral bij chimpansees en gorilla's, die heel intelligent zijn, wordt dit gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding