wat eten ijsberen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in ieder geval geen pinquins. ;-) (in het wild dan)

Het beste antwoord

Van alles dat ze in de zee kunnen vinden waarvan ze denken dat het eetbaar is.

Meestal is dat vis of zeehonden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en nog veel meer:
"De ijsbeer leeft van zeehonden. Vooral de ringelrob is geliefd, maar ook andere soorten, als baardrob, en in mindere mate zadelrob en klapmuts, worden gedood. Ook aas, walrussen, kleinere walvissen als beloega's en narwallen, vis, sneeuwhaas, lemmingen, zeevogels, eieren, rendier en muskusos worden soms gegrepen. In de zomer trekken enkele ijsberen naar land, waar ze ook plantaardig voedsel als bessen en grassen eten, evenals menselijk afval."

http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsbeer#Gedrag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grinnik... jammer dat je het ontdekt hebt, ik zag het ook net nadat ik hem gepost had... Wijzigen van de tekst kan uiteraard niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou ik ook willen!
Stuur dat maar naar de beheerders met contact.

Andere antwoorden (4)

De ijsbeer is één van de grootste landroofdieren. Zijn lievelingskostje is de zeerob. Maar hij eet ook zeehonden, walrussen, beluga walvissen en soms een beetje zeewier. In de dierentuin krijgt de ijsbeer vaak vis te eten.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me wel zo prettig voor de andere zoogdieren :)
vis en vlees.
maar ze eten geen pinguins en weet je waarom niet?
omdat ijsberen op de noord pool leven en pinguins op de zuid pool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ijsberen eten alles wat ze maar kunnen vangen of dood vinden.
13 jaar geleden
De ijsberen eten vooral vis of zeehonden, Maar ze denken ook dat menselijk afval voedsel is, dat kan waarschijnlijk niet goed aflopen, Er word ook gegeten : Ringelrob, Baardrob, walrussen, Beloega's, Sneeuwhaas, Walrussen, Zeevogels, Rendier, Eieren, Aas

Ze eten ook Als plantenaardig voedsel zoals, Grassen
en de klimaat verandering Smelt Hiervoor heb ik nog een filmpje klik op de link hieronder