waarom wordt het haar van dieren nooit langer en bij de mens wel?

wij gaan naar de kapper om ons haar te laten knippen.
dieren met een vacht(haren) doen dit in het wild nooit.
waardoor komt dat?
als je als mens zijnde nooit je haar zou laten knippen blijft het dan kort?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén van mijn cavia's moet ik voor haar eigen comfort toch echt knippen. Anders heeft ze een sleep haar achter zich aan hangen en een pony die niet alleen voor haar ogen maar tot onder haar kin hangt. En wat dacht je van schapen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja er zijn altijd uitzonderingen.
dan nog heb ik het over de wilde dieren.

Het beste antwoord

de vacht van een dier heeft een andere functie dan het haar van de mens.
een dier zal verharen, ruilt zijn vacht in voor een nieuw jasje wat afgestemd is op het seizoen.
een kapper is dus niet nodig, maar dat neemt niet weg dat het haar van een dier met een vacht niet lang kan worden (zie foto, al is dit wel een recordhouder hoor)
in de natuur zou het door slijtage korter worden, een dier achter bomen en struiken kunnen blijven hangen waardoor het uitgedund en korter wordt.

ons haar groeit groeit altijd door dus het zal zonder kapper niet kort blijven.
maar niet oneindig. zou je het nooit knippen kan het toch nog korter wórden. dode punten zijn gespleten haarpunten. deze kunnen verder splijten zodat je haar afbreekt. een heel kort koppie zal je er waarschijnlijk niet aan over houden, maar waarom zou je het proberen? :)

Toegevoegd na 4 minuten:
De vrouw met het langste haar ter wereld luistert naar de naam Xie Qiuping en komt uit China. Sinds 1973 ging ze niet meer naar de kapper, ze was toen 13 jaar.
De lengte van Xie’s haar was 5,627m gemeten op 8 mei 2004.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ieder mens en ieder dier heeft een maximale lengte van haar. Het hoofdhaar van de mens kan niet oneindig groeien. Er zit altijd een max. aan.

Ook bij dieren groeit het haar tot een maximum. Of het nou om een hond, kat of koe gaat, als je ze niet knipt of scheert dan groeit het tot de maximale lengte.

Koeien worden net als schapen in het voorjaar geschoren anders is hun haar veel langer dan wij gewend zijn.