Wat gebeurt er met een spin in een stofzuiger?

Ik ben niet zo iemand die op spinnenjacht gaat met de stofzuiger, daar heb ik een insectvriendelijke vanger voor, maar ongemerkt zal ik er vast wel eens een opzuigen.
Zou een spin dat kunnen overleven en er weer uitkruipen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo? Heb je er zoveel opgezogen?
Dan zou ik maar uitkijken! ;-)

Het beste antwoord

Dat ligt een beetje aan de stofzuiger, en aan de spin. Een 'compacte' spin (zo'n dikke met relatief korte pootjes) zal het vaak opverleven. Heb je een nieuwe stofzuiger, met turbozuigkracht, een niet te volle zak, en zuig je daar zo'n dunne spin met lange poten mee op, dat is de kans groot dat de spin uiteengereten wordt in de 'tornado'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Hij/Zij leefde nog lang en gelukkig...

Spinnen hebben 1 nadeel dat ze praktisch alles kunnen overleven dat wij tegen hen kunnen ondernemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vergist je, dat is het voordeel.
Spinnen zijn heel mensvriendelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd feniks, vind ik ook.
Spinnen lopen na het zuigen gewoon de stofzuiger weer uit. Hopelijk leert hij er zijn lesje van, maar hij gaat er niet dood aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij/zij zal het overleven, deze insecten vinden altijd een uitweg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die wandelt vrolijk je stofzuiger weer uit, dus geen spin overboord :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, ik heb heel vaak spinnen in de stofzuiger gehad en deze bleven er in, nadat ik de tuin ook zowat opgezogen had :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je dat ze erin bleven?
ik denk dat de spin met een zodanige vaart je zak in wordt gezogen, dat hij het niet overleeft.
Rieneke1
14 jaar geleden
Die overleeft het netjes, ze was even in het oog van de cycloon en daarna is het uitblazen en weer op pad naar buiten... Als hij die kan vinden, want dat is nogal een reis voor zo´n klein ding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn haar zit een beetje in de war maar overleven doet hij het vaak wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ze daar binnen uitspoken weet ik niet, (kan er niet in) maar ze gaan iig NIET dood. Heb een keer een spin opgezogen, de dag later kroop ie weer lekker naar de buitenwereld, IEW!!!