Waar kan ik foto's van de Dodo vinden?

ik ben bezig met een werkstuk over dodos en ik zocht er fototjes van ben nu al eeen tijdje bezich met fotos zoeken en heb er nog geen 1 foto gevonden ??!!!! kan iemand bij helpen aub?

Toegevoegd na 50 minuten:
okee aan allemaal : ik ga nu gewoon plaatjes zoeken, bedankt iedereen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn net zo veel foto's van levende dodo's als van levende dino's en oermensen : NUL.
De dodo LIJKT dan wel van veel recenter, maar ook toen konden we toch echt nog geen foto's maken.
itsme
13 jaar geleden
Volgens mij is in dierenpark Harderwijk nog een dodo in leven. Daar zullen tog wel fotoos van gemaakt zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal je nu niet de walgvogel en de walrus door elkaar, Itsme ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
ohwwww?????? heb dus tervergeefs gezocht naar een recente foto..... lekker dan!!! :OP wou dat ik zo makkelijk werkstukken had :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha sorry......
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is ze niet in de war met een kiwi omdat ze denkt dat ze nog leven? das net zo´n vreemde vogel. (nee lolbroeken onder ons, niet die van de fruitschaal!!!! dit is een serieuze site met serieuze onderwerpen, en met nog serieuzere reacties, kom op zeg!) zoek me trouwens lens naar een foto van de schijtlijster, kan iemand me helpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb het ook even op moeten zoeken hoor maar het is ...shittybird
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hebbes! ze lijken niet op een lijster maar op een duif!!! das pas shit! http://sprokkels.web-log.nl/sprokkels/2004/03/vogelpoep.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben er nog mee bezig hoor, maar het wil niet zo vlotten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IEH!!!! die mag van mij betreft de dodo achterna haha hier de schijtlijster http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.bolsterturf.nl/images/dagboek05en06-05/spreeuwinwei130605.jpg&imgrefurl=http://www.bolsterturf.nl/page205.htm&usg=__F5_rLJI8nttqVTfKbpxJSc9esGA=&h=566&w=800&sz=104&hl=nl&start=92&zoom=1&tbnid=mzHDzC0qvTzJ6M:&tbnh=127&tbnw=161&ei=ZZVhTY-VFoaDOs-hxdUN&prev=/images%3Fq%3Dschijten%2Bals%2Been%2Breiger%26hl%3Dnl%26sa%3DX%26rls%3Dcom.microsoft:nl:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7ADBF_nl%26biw%3D1003%26bih%3D566%26tbs%3Disch:10%2C2465&itbs=1&iact=hc&vpx=247&vpy=282&dur=735&hovh=189&hovw=267&tx=164&ty=161&oei=sJRhTerRJI3tsgac98G5CA&page=7&ndsp=15&ved=1t:429,r:1,s:92&biw=1003&bih=566
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha!! thanx he, zal vanaf nu de aasGIER nooit meer los kunnen zien van een berg stront :)

Antwoorden (6)

De dodo was al uitgestorven voordat de techniek van de fotografie was uitgevonden, dus er bestaan geen foto's.
Als je bij Google op Afbeeldingen zoekt met als trefwoord Dodo, dan vind je wel computeranimaties en tekeningen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je de afbeelding niet ziet, er even op klikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals nu misschien tot je is doorgedrongen zul je geen foto's kunnen maken van levende dodo's.
Ik kan je echter wel een foto geven van een (nog levende) verwant van de dodo: de Manenduif.

"Het DNA van de manenduif komt sterk overeen met de inmiddels uitgestorven dodo. En is daarmee de nog enige levende verwant van de dodo."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Manenduif
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te zien ben je best handig met een tondeuse, plumeau en een kip van de buurman. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, je vergeet mijn palet kleurenverf :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar even serieus: dit is niet de kip van mijn buurman hoor, dit beest bestaat echt (ja de kip van mijn buurman ook uiteraard)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het een waterkip (beter bekend als waterhoen) is en je gebruikt waterverf.... jaaaaa dan gaat het mis en zien we het ware gedaante. leg dat maar eens uit aan je buurman :)
Boudewijn Buch heeft er over geschreven met zijn reisverhalen. Misschien kun je uit dat boekje wat inscannen.

En er is een dvd van:
De fascinaties van Boudewijn Büch, Serie 1: de dodo, eilanden, schrijvers (2004)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebaseerd op een gevonden skelet is een levensechte constructie gemaakt. Zie afbeelding. Door de man erbij heb je ook een goed idee van hoe groot de Raphus cucullatus was. En ook nog een mooie replica in kleur. Dit zijn de twee meest levensechte foto's die ik heb kunnen vinden.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
jaja, nog een foto van dooie dodo gespot!

hij heet Fred en woont in Londen. (zie link)
how cute!!!

Toegevoegd na 7 minuten:
ohw shit.... hoe bedoel je nu zijn ze echt uitgestorven?ja hallo!!! ik kon toch niet weten dat het de laaste was.
vond m al al anders smaken, maar dacht dat het de kruiden ware..... sorry toch!!!??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee joh natuurlijk niet! die leek me taai en droog en had bovendien geen glassnijder bij me. het dodo gebraad kwam bij artis vandaan. liep bij de stand van de souvenirs dus heb m maar in mijn tas gedaan.
thuisgekomen besefte ik dat dit diefstal was, kreeg spijt dus heb het bewijs materiaal maar bereid en vervolgens ´vernietigd´
op is op, maar in dit geval gaat dat echt op (voor mij lijken alle vogels op elkaar, ook een mus en een struisvogel) :OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh daar let ik nooit op, kijk alleen of er vleugels aanzitten met wat veertjes. maar zal eens op de pootjes en de snavel gaan letten. goeie tip!dan hoor ik toch een plus te geven, hoe moet dat hier?
shoot zeg dat wil niet, maar komt ie.....`
puullluzzzzzzz!! :O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm.. je hebt hem opgegeten he.?? Je weet wat de bijnaam van die beestjes is??
De Walgvogel... Doe eens een gok hoe de vogel aan die naam gekomen is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euhm......omdat ze niet konden vliegen en daardoor bijna geen spierweefsel hadden waardoor het taaie beesten waren met een nodige laag vet? maar gelukkig heb je tegenwoordig hele andere technieken om je eten ten bereiden, geheel low vet en sonja bakker verantwoord. tis dat het de laatste was, anders had je het kunnen proberen eventueel....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja sorry :o(
daarom heb ik die er nog even snel een foto bij gedaan voor m.
ben nu bezig met de botjes, kijken of ik er weer een dodo van kan maken, maar het model klopt gewoon steeds niet (ben niet zo goed in puzzelen)
de laatste dodo is afgeschoten voor dat de foto uberhaupt al bestond