Waar kan ik foto's van de Dodo vinden?

ik ben bezig met een werkstuk over dodos en ik zocht er fototjes van ben nu al eeen tijdje bezich met fotos zoeken en heb er nog geen 1 foto gevonden ??!!!! kan iemand bij helpen aub?

Toegevoegd na 50 minuten:
okee aan allemaal : ik ga nu gewoon plaatjes zoeken, bedankt iedereen

Weet jij het antwoord?

/2500

De dodo was al uitgestorven voordat de techniek van de fotografie was uitgevonden, dus er bestaan geen foto's. Als je bij Google op Afbeeldingen zoekt met als trefwoord Dodo, dan vind je wel computeranimaties en tekeningen. Toegevoegd na 2 minuten: Als je de afbeelding niet ziet, er even op klikken.

Zoals nu misschien tot je is doorgedrongen zul je geen foto's kunnen maken van levende dodo's. Ik kan je echter wel een foto geven van een (nog levende) verwant van de dodo: de Manenduif. "Het DNA van de manenduif komt sterk overeen met de inmiddels uitgestorven dodo. En is daarmee de nog enige levende verwant van de dodo." http://nl.wikipedia.org/wiki/Manenduif

Boudewijn Buch heeft er over geschreven met zijn reisverhalen. Misschien kun je uit dat boekje wat inscannen. En er is een dvd van: De fascinaties van Boudewijn Büch, Serie 1: de dodo, eilanden, schrijvers (2004)

Gebaseerd op een gevonden skelet is een levensechte constructie gemaakt. Zie afbeelding. Door de man erbij heb je ook een goed idee van hoe groot de Raphus cucullatus was. En ook nog een mooie replica in kleur. Dit zijn de twee meest levensechte foto's die ik heb kunnen vinden.

jaja, nog een foto van dooie dodo gespot! hij heet Fred en woont in Londen. (zie link) how cute!!! Toegevoegd na 7 minuten: ohw shit.... hoe bedoel je nu zijn ze echt uitgestorven?ja hallo!!! ik kon toch niet weten dat het de laaste was. vond m al al anders smaken, maar dacht dat het de kruiden ware..... sorry toch!!!??

Bronnen:
http://www.cryptomundo.com/cryptozoo-news/...

de laatste dodo is afgeschoten voor dat de foto uberhaupt al bestond

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100