Nee, bleekselderij is wat bleker en wat lichter van smaak ... Toevallig vandaag mee gewerkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt van dezelfde plantensoort, maar zijn daar verschillende delen van. Bleekselderij is de groente die bestaat uit de bladstelen van witte selderij. Selderij is het tuinkruid dat bestaat uit de blaadjes van de groene selderij.
Amadea
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
helemaal waar
het is familie maar ik wilde er één eetbaar familielid toevoegen nl knolselderij

je gebruikt ze verschillend, selderij en bleekselderij kunnen rauw gegeven, knolselderij niet dacht ik (ik doe het ten minste in de erwtensoep)

zie ook de link
amigo
13 jaar geleden
Niet helemaal. Alle selderijsoorten komen van dezelfde plantenfamilie en hebben een overeenkomstige smaak. Maar de verschillende delen, knol, stengels en blad zijn wel afkomstig van verschillende kweekvarianten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je bijvoorbeeld het blad van een knolselderij prima kunt verwerken in een erwtensoepje.