Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Nee, bleekselderij is wat bleker en wat lichter van smaak ... Toevallig vandaag mee gewerkt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt van dezelfde plantensoort, maar zijn daar verschillende delen van. Bleekselderij is de groente die bestaat uit de bladstelen van witte selderij. Selderij is het tuinkruid dat bestaat uit de blaadjes van de groene selderij.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
helemaal waar
het is familie maar ik wilde er één eetbaar familielid toevoegen nl knolselderij

je gebruikt ze verschillend, selderij en bleekselderij kunnen rauw gegeven, knolselderij niet dacht ik (ik doe het ten minste in de erwtensoep)

zie ook de link
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Niet helemaal. Alle selderijsoorten komen van dezelfde plantenfamilie en hebben een overeenkomstige smaak. Maar de verschillende delen, knol, stengels en blad zijn wel afkomstig van verschillende kweekvarianten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je bijvoorbeeld het blad van een knolselderij prima kunt verwerken in een erwtensoepje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding