Hoe komt het dat het uiteinde van je nagel wit is en de rest van je nagel niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.8K

Antwoorden (4)

Het is niet als bij matglas. Dit is doorzichtig, maar met niets erachter toont het wit. Leg je het ergens op of houd je het ergens voor, dan neemt het de kleur aan van wat er achter te zien is. Bij de nagel is dat de rose tint van je vingers.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is net als bij matglas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je gelijk +
Amadea
13 jaar geleden
Het is niet = waarschijnlijk Het is net
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als dit zo is, hoe kan het dan dat je lunula ook wit zijn?
Want jef666's stelling klopt niet, velen hebben deze 'halve witte maantjes' onder de nagelriem vandaan piepen...
het is een beetje rose kleur omdat je nagel die kleur is. het stukje dat uitsteekt is wit . maar niet alleen daarboven ook aan de onderkant is een wit boogje . hoe dat komt ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je niet spoort is dat geen optie ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagels zijn mat transparant.
Waar ze rose lijken zitten ze vast aan het onderliggende weefsel en waar ze wit lijken zijn ze hier overheen gegroeid.