Katten hebben een soort tweede oortje aan de rand van hun oorschelp.Wie weet waar deze voor is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
20.1K

Het beste antwoord

Van onze Amerikaanse collega's:

Dit flapje is gesitueerd rond de vliesachtige aanhechting
van het kattenoor (Pinna). Het is vergelijkbaar met onze oorlel. Het heeft geen bekende functie, maar is genetisch ontstaan.
Waarschijnlijk een overblijfsel van de foetale ontwikkeling van de oren in de baarpoesmoeder. (ehhhh...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig,kon het nergens vinden,bedankt voor je link 1+
Rieneke1
14 jaar geleden
jij bent een ware antwoordman : ))
ik weet veel over katten, maar hier had ik geen antwoord op.
AWM
14 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De baarpoesmoeder?
missing link?
Wel een +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Baarpoesmoeder', dat wordt m'n volgende nick.