Hypnotiseert een slang zijn slachtoffer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee opgespaard en komen er nog veel meer, maar dan over andere rubrieken, misschien zit er ook nog wat voor jou bij dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar waar ik ook de antwoorden vandaan haal, zuig ik allemaal uit de duim...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Etab daar krijg je geen punten mee, het kost alleen maar punten... En alle vragen zijn strikvragen en niet zo maar op google te vinden...

Het beste antwoord

nee. Het kruipt er opaf of wat heel stil en slaat toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In de Disney film Jungle boek wel. In het echt niet.

Toegevoegd op 16-06-2009 12:15:06
Slangen hebben een andere anatomie van het oog dan de meeste dieren, waardoor ze een starre blik hebben. Slangen kunnen hiermee echter niet hypnotiseren.
Uit: Fabeltjes over slangen:

http://www.wireles.be/terrakona/viewtopic.php?f=28&p=7056
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dat is een fabel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, mensen dachten dat vroeger, maar dat is helemaal niet zo. Ze spuiten gif, of ze wurgen je, maar ze hypnotiseren niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heeft hij echt de tijd niet voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, slangen hebben geen oogleden en kunnen dus hun ogen niet sluiten, ook niet als ze slapen. Hierdoor lijkt het of slangen hun slachtoffers kunnen hypnotiseren.

Omdat ze niet met hun ogen kunnen knipperen, lijkt het alsof ze hun prooi fixeren. Hun starende blik heeft menig prooidier al doen verstijven van angst, maar van hypnose is er echter geen sprake.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, slachtoffers hypnotyseren zichzelf met hun angst voor de slang. Een zeer realistische robotslang zou precies hetzelfde effect hebben, zolang het 'slachtoffer' niet weet dat het geen echte slang is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik ooit heb gezien in een documentaire over de cobra in de woestijn. Deze spuit gif richting je ogen, dat doet hij niet gericht maar hij schiet vanuit zijn mond in een straal van 1 meter op een bepaalde hoogte het gif.