Hoe komt een aap aan vlooien?

Mijn collega zegt altijd als hij niks meer weet te zeggen Hoe komt een aap aan vlooien maar hoe komt een aap nou aan vlooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit bedoelt je collega als een uitdrukking zodat je wellicht wel zal begrijpen? hij zoekt niet echt naar een antwoord dus. (hetzelfde als 'waarom zijn bananen krom')

Antwoorden (3)

Niet. Een aap laat zijn vacht verzorgen door een andere aap. dat heet vlooien maar er worden geen vlooien weggehaald. de vacht word schoongeplukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aap kan wel degelijk vlooien hebben. Vlooien kunnen overleven in zand, struiken en bomen, maar hebben bloed nodig om in leven te blijven en voor hun voortplanting.
Ook wonen er teken in bomen en struiken.
Warmbloedige dieren kunnen last hebben van luizen, deze leven permanent op de gastheer of -dame.
Vlooien heeft een hygiënische en sociale functie. De aap het hoogst in rang, wordt het meest gevlooid. De aap onderaan in de rangorde het minst. Het kan voorkomen dat die aap niet elke dag gevlooid wordt en wel vlooien, luizen en teken heeft. Die lopen over op het moment dat die aap een andere vlooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna niet.

De meeste apen hebben nooit last van vlooien, er zijn namelijk geen vlooien soorten die gespecialiseerd zijn op apen.
Vlooien is meer om de rangorde aan te geven.
Ze zoeken dan naar zandkorrels, huidschilfers, zaadjes en ander organisch materiaal. Dat de apen wel degelijk opeten!