Dat doen ze niet daarom worden ze ook dik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja kennisisleuk, het antw is erg vreemd. misschien is kennis leuk Kennisisleuk, maar deze site is leerzaam! een min dus, sorry. er klopt geen HOL van!
Slangen hebben een cloaca, een opening aan de buikzijde, aan het begin waar officieel de staart begint. Niet alleen komt hieruit de ontlasting (urine/poep mengsel) maar in de cloaca bevinden zich ook de geslachtsdelen. Het mannetje heeft een hemipenis (penis met twee uiteinden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk in de tuin. Niet alle slangen hoor, alleen de tuinslangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door hun ontlasting uit hun lijf te drukken.

hiervoor zit een opening in hun lichaam zodat de ontlasting er ook daadwerkelijk uit kan

deze opening bij de slang heet cloaca
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slangen hebben net als veel andere dieren een spijsverteringsstelsel met onder andere een maag, lever en darmen. Bij slangen komt de ontlasting uit de darm en de urine uit de nieren samen in een ruimte die cloaca wordt genoemd. De cloaca wordt door een kringspier afgesloten. Door de kringspier te openen kan het mengsel van ontlasting en urine het lichaam van de slang verlaten.

Niet alleen slangen, maar ook andere reptielen, vogels en amfibieën hebben een cloaca.