Wie kan mij iets vertellen over het voedselpatroon en het gebit van de bruine beer?

En dan iets over wat voor een tanden hij heeft.
Wat voor een soort eter het is en wat hij precies allemaal eet.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3K

Antwoorden (3)

Welke??

Er zijn heel veel soorten bruine beren.

Als je begint bij het artikel in de bron,
dan kun je vandaar verder zoeken.

Bijv: De Europese Bruine Beer.
De bruine beer is een dagdier, maar in verstoorde gebieden komt hij alleen 's nachts tevoorschijn. Hij is een omnivoor met een uitgebreid menu. Hij eet voornamelijk plantaardig voedsel, als vruchten, noten, grassen, kruiden, bast en wortels, en natuurlijk honing. Dierlijk voedsel bestaat uit aas, insecten en larven, maar hij kan ook hoefdieren grijpen, van schapen tot elanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevarieerd menu
Aan het gebit is te zien dat de bruine beer een alleseter is. De knobbelkiezen zijn geschikt om zowel planten als
vlees te verwerken. Het overgrote deel van de maaltijden is van plantaardige herkomst. Dat de bruine beer ook een roofdier is blijkt uit de grote hoektanden, waarmee prooien worden gedood en versleept.

deze beer heeft een schaargebit

De bruine beer is een alleseter. In de praktijk eet hij voornamelijk plantaardig materiaal, zelfs veel gras. De Amerikaanse bruine beren eten zich tijdens de trek van de zalm vol met deze voedzame vissen. Gedurende de zomermaanden bouwt de beer een grote vetvoorraad op. In de wintermaanden houdt hij rust en teert dan op deze vetlaag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
deze informatie is handig voor je werkstuk/spreekbeurt over beren. Dankje anders had ik een 3
Welke beer je bedoelt is me ook niet helemaal duidelijk.De grizzlybeer is ook een bruine beer en zijn gebit bestaat uit 42 tanden en kiezen:
12 snijtanden
4 hoektanden
16 dentes praemolares,tweeknobbelige kiezen
10 dentes mollares(of molares),de alleen in het blijvende gebit voorkomende kiezen bij zoogdieren.