Kun je bewijzen dat iedereen die leeft ook daadwerkelijk dood zal gaan?

ik bedoel, dat dat is gebeurd bij iedereen die hiervoor leefde, wil niet zeggen dat dat nu ook aan de hand is. Toch?
Is er misschien een hele kleine kans dat er nu iemand is die altijd zal blijven leven? Of iemand die 300 jaar wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zo waarschijnlijk als dat God bestaat.

Het beste antwoord

Statistisch IS het natuurlijk al zo goed als bewezen. Van de pakweg 10 miljard ofzo mensen die er ooit op aarde hebben rondgelopen is tot op heden 100 % uiteindelijk overleden. Overtuigender bewijs heb je in de meeste takken van wetenschap niet nodig, met zoveel specimen.
Je kunt het natuurlijk voor ieder individu proefondervíndelijk bewijzen, maar er zijn vast wel wetten die dat niet toestaan...

Toegevoegd op 09-06-2009 21:42:15
Tikfoutje + ongeveer honderdmiljard....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Er hebben véél meer mensen op aarde geleefd dan 10 miljard. Op dit moment leven er zo'n 6 miljard mensen tegelijk op deze aarde, dus je kan je voorstellen dat er, sinds er mensen op aarde zijn, veel meer zijn geweest dan 10 miljard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, tikfoutje zie ik nu ; moest zijn 100 miljard (ongeveer dan). Maar dan nog is het aandeel nu leende mensen wel onevenrediggrot op die tijdsschaal....
Antoni
14 jaar geleden
De laatste 100 à 150 jaar zijn er steeds sneller steeds meer mensen bijgekomen op aarde. Misschien is zo de onevenredigheid te verklaren van het aandeel van de nu levende mensen in die 100 miljard. Ik weet trouwens niet waar die 100 miljard op is gebaseerd (van Antwoordman en van jou, nu).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevonden op GV ; hoeveel mensen hebben er ooit geleefd. Schijnt door meedere mensen uitgerekend te zijn.

Andere antwoorden (7)

De kans is klein We worden wel ouder dat wel
Maar we gaan allemaal een keer dood.
Niemand zal het eeuwige leefen hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee kun je niet bewijzen... Klopt er kunnen best wel 300 jarigen tussen zitten... Why not?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar bij de 100 miljard mensen die er tot nu toe hebben geleefd is het wel zo gegaan.
Als jij nu eens laat zien dat het ook anders kan!
AWM
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Waarop baseer jij het cijfer van 100 miljard, ook gezien het antwoord op deze vraag: http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/3499 Ik ben erg benieuwd!
AWM
14 jaar geleden
Hierop:
http://www.prb.org/Articles/2002/HowManyPeopleHaveEverLivedonEarth.aspx
Maar dat is alweer 7 jaar geleden...
Als we het verouderingsproces kunnen stoppen, lijkt het mij theoretisch mogelijk om 300 te worden. Door celdeling krijgt nu iedereen kanker (klinkt akelig, dat realiseer ik me terdege), mits men voor die tijd aan iets anders overlijdt.

Volgende vraag is of je dat moet willen en of ons aardbolletje dat wel aankan. Deze bezwijkt nu al bijna onder de mensenmassa.
14 jaar geleden
Uiteindelijk zal je de big chill krijgen of de big shrink... Daarbij gaat iedereen dood. Maar da's nog miljarden jaren hier vandaan... Maar ook die theoriën zijn nog niet bewezen.

Conclusie: nee, dat is niet te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een afspraak, weet niet of het met God of de Duivel is maar er zouden nog heel wat jaartjes bijkomen.
Dus misschien is het over 1000 jaar wel te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor heb ik geen bewijs nodig.

Je kunt niet iedereen die nu leeft langsgaan om een foto te vragen en als ze er niet meer zijn gaan bewijzen dat ze ooit bestaan hebben: onmogelijke opdracht.