Waarom hebben donkere mensen vaak een ander stemgeluid dan blanke mensen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
6.6K

Het beste antwoord

Dat heeft alles te maken met de vorm van de schedel, en in het bijzonder de neus.Deze werkt namelijk als een klankkast.de vorm hiervan is bij donkere (negroide) mensen anders. Ben je verkouden dan klinkt je stem anders doordat er snot in je neus zit. Barbra Streisand laat ook haar neus niet verkleinen omdat haar stem dan anders gaat klinken. Duidelijk ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mwa M. Jackson klinkt toch wel degelijk blank,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk door een andere culturele achtergrond, net als dat mensen uit twente anders praten dan die uit bloemendaal. Fysiek gezien is er geen enkele reden waarom mensen in India anders zouden praten dan die in Amerika (met als gevolg dat veel callcenterwerk voor Amerika in India gedaan wordt, met wat accenttraining)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook de lengte van je stembanden is (deels) genetisch bepaald.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is een combinatie van factoren. Allereerst zijn mensen met een donkere huid vaak deel van een ander 'ras' mensen (en nee, dat is geen racisme, zo heet dat biologisch). Je hebt het Euraziatisch ras, Afrikaans ras, enz. Daarbij hoort vaak een karakteristieke huidskleur, maar ook de vorm van je hoofd of de kleur van je ogen kan daarmee verbonden zijn. Het kan dus heel goed dat ook de vorm van je stembanden, en daarmee je stem, anders is bij andere rassen.
Daarnaast is er ook een zekere mate van nurture, dus opvoeding, aanwezig. Kinderen die leren praten praten gewoon na wat ze om zich heen horen. Groepen met een bepaalde huidskleur die bij elkaar leven zullen dus vaak ongeveer hetzelfde praten.