Zijn er ook wezens op aarde die nooit slapen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel AJAXCIEDEN ......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft het verkeerd lol

Antwoorden (6)

bacterieën
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat dolfijnen om en om 1 hersenhelft uitschakelt om te slapen. Ze zijn deus half wakker. In die zin slapen zij nooit....
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, bijvoorbeeld bacteriën. Dit zijn zulke simpele organismen die helemaal geen rust nodig hebben.

Maar er zijn beesten met een groter formaat dat nooit slaapt. Bijvoorbeeld de orka, een zoogdier. Om te rusten schakelen ze één hersenhelft tijdelijk uit. En als het nodig is daarna ook de ander, maar nooit allebei tegelijk.

Ze rusten dus, maar slapen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brul- en boomkikkers,die komen wel tot een diepe rust maar dit is geen "slaap"omdat hun brein onverminderd actief blijft en de spieren zich niet ontspannen.Ook blijven hun zintuigen actief.
Vissen slapen "half",de unihemisferische slaap,ze sturen de ene hersenhelft naar dromenland en met de andere hersenhelft zwemmen ze door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ééndagsvlieg.

Het is een beetje zonde van de tijd om te gaan slapen als je maar 1 dag te leven hebt...