Wordt je dommer als je vaak bij McDonalds eet?

Zijn hier wetenschappelijke inzichten over?

Toegevoegd na 15 minuten:
Of bij andere vette hap zaken. Ik bedoel niet dat McDonalds er zelf mee te maken heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je er (vaak) eet is dom :p maar of je dommer wordt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en van vlees eten word je agressief, weet je wel? En van onderzoeksresultaten verzinnen word je berucht, uiteindelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA!!!

Antwoorden (6)

Het eten van te veel hamburgers, frieten en kebab maakt je al na tien dagen dommer. Verder blijkt uit een recent onderzoek dat te veel vette voeding ook al na vier dagen je spieren aantast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waar blijkt dan uit dat je dommer wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Resultaten van proefdieren worden vaak op mensen vertaalt.Ze worden voor allerlei medicijnen uittesten gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik vind het wel een grappige vraag, of je er werkelijk dom van wordt weet ik niet, maar ik denk het niet
Nee, je wordt niet NOG dommer als je vaak bij Mc Donalds eet.
Je bent dan al dom.

Wel is het vaak eten van fastfood slecht voor je brein.
In een dieet met veel fastfood zit veel verzadigd vet, dat slecht is voor de doorbloeding van het brein. Ook zitten er maar weinig vitamines B, C, D en E in dergelijk voedsel, waardoor de hersenen krimpen zoals dat ook bij Alzheimer gebeurt.

http://www.bnr.nl/programma/gezond/432892-1112/hersenen-krimpen-door-fastfood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt je dan dom als je hersenen krimpen? Henk Westbroek twitterde vandaag dat je dus kennelijk van Fastfood toch afvalt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de link staat: Maar of mensen ook dommer worden van fastfood zegt het onderzoek niet. En Henk Westbroek is een lolbroek. Die heeft ook gelezen dat "je hersenen krimpen" en hij vindt het lollig omdat je met gekrompen hersenen minder zou wegen.
Wat ook weer onzin is. PS: ik denk dat mijn min komt, van iemand die hetzelfde antwoord heeft gegeven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die min vind ik een beetje flauw, het principe klopt namelijk wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien heb ik het niet over iemand die "wel eens" bij McDonalds eet.
De vraag was naar "vaak".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min is niet van mij. Ik vind het wel een grappige tweet van Henk en ik vind het ook grappig dat je zegt dat je al dom bent als je bij McDonalds eet. Ik neem aan dat dit een grapje is en je het niet echt meent? Mijn kinderen zijn er gek op en vroeger kwamen we er erg vaak. Ik vind het geen onprettige zaak. De vraag ging echter niet over mij, maar over iemand die heel vaak vet eet. Zoals in Supersize me, de documentaire.
http://www.nu.nl/wetenschap/2703440/hersenen-krimpen-fastfood.html
Hierin staat dat je hersenen krimpen door het eten van fastfood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat gebeurd er dan met krimpende hersenen? Mijn dochter hebben ook kleiner hersenen dan ik, maar zijn niet per definitie dommer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar de hersenen van jouw dochter zijn nog
niet "af".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Krimpende hersenen" is niet hetzelfde als "dommer".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet het maar misschien zat er wel verband tussen krimpende hersenen en dommer zijn....Ik zeg alleen wat fastfood wel met je hersenen doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo'n onderzoek van die geschorste hoogleraar? Effe denken met m'n gekrompen hassus.
PORTLAND - Het eten van vette voeding zorgt ervoor dat onze hersenen krimpen. Dat bleek woensdag uit onderzoek, dat is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschift Neurology.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit klopt niet. Het internet staat vol van dit 'broodje aap' verhaal en iedereen schrijft het van elkaar over.
Als mensen lezen "wetenschappers hebben onderzocht..." dan zijn ze diep onder de indruk. Nergens staat een link naar het oorspronkelijke onderzoek met de gegevens.
Ik wil je eraan herinneren dat een Nederlands respecteerde onderzoeker die uitvond dat vleeseters agressieve en onbehouwen mensen waren, nu werkeloos is.

Want je vindt zo veel op het internet:

Als je NAAST de MacDonalds woont krijgt je een beroerte.
2/21/2009 - A study presented at the International Stroke Conference in San Diego reveals that living near fast food restaurants boosts stroke risk by as much as 13 percent.

En diabetes krijg je ook:
2/5/2010 - A report recently published in the American Journal of Clinical Nutrition found that black women who consume fried chicken or fast food burgers at least twice a week are between 40 and 70 percent more prone to develop type 2 diabetes over the course of a decade than those who do not.

Oh, nee, je lever houdt er mee op:
6/10/2008 - Just one month of eating fast food and walking less than 5000 steps in a day is all it takes to impair liver function.

Oh nee, je wordt er gedeprimeerd van:
1/29/2011 - A new study put forth by the universities of Navarra and Las Palmas de Gran Canaria in Spain have found that diets rich in trans-fats -- like the kind found in most fast food meals -- increase the risk of depression by 50 percent.

Lieve mensen, geloof dit allemaal niet. Junk food is ongezond, maar onbetrouwbare onderzoekers en niet-bestaande bronnen zijn nog ongezonder....
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Idd!!!! Moet je nou eens lezen: Objective and multivariate approaches to the study of nutrition in brain health warrant further study. These findings should be confirmed in a separate population. Maar alle websites wauwelen elkaar na. Dan kun je het op 1000 plaatsen vinden via Google en dan klopt het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord Escape en dank voor de link Bazz! Ik had de Neuroscience nog niet gevonden. Wel slim. Als je wilt dat je onderzoek wordt gelezen bedenk je een pakkende titel. Het onderzoek zelf verbaast me niet zo. Wel dat dit een onderzoek is dat begin dit jaar is gepubliceerd en nu op deze manier naar buiten wordt gebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blij dat iemand de vloer eens aanveegt met dit soort cherry picking berichtjes die kant noch wal raken! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens een +
Ik denk dat je het om kan draaien, domme mensen eten meer ongezond voedsel.