Dat kan je zo niet precies berekenen. Als de rode bloedcel naar de longen vertrekt is die zo weer terug (kleine bloedsomloop). Maar ook bij de grote hangt het af van de weg. Van de kransslagader en weer terug is een kort afstandje. Van het hart naar de grote teen en dan weer terug een veel grotere.

Een rode bloedcel volgt altijd deze weg: Slagader (weg van hart) - Haarvat - Ader (terug naar hart).

Als je rent gaat de hartslag omhoog en wordt het bloed sneller rondgepompt. De bloedcellen gaan dan veel sneller. Dus de hartslag is ook van belang.

Verder kunnen haarvaten dichter worden gezet, vooral aan de oppervlakte in de huid. De stroomsnelheid wordt dan lager.

Zie bijgaande link met informatie over de stroomsnelheid.