Als ganzen in een V formatie vliegen, is er dan een leider?

Een leider die bepaalt wanneer de groep vertrekt en wanneer er gerust wordt?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik kan met voorstellen dat er overleg is over starten, stoppen en doorvliegen. Is er 'DUS" een leider???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

volgens mij bepalen ze dat met z'n allen.. omdat ze ook afwisselen van plaats...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij vliegen in een V om dezelfde reden als een achtervolgend peloton in een waaier rijdt bij wielrennen... De koploper maakt het tempo en wordt steeds afgelost omdat de zwaarste plek is om te rijden/vliegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal +1