Ik weet niet precies wat je bedoelt en wat je precies wilt weten, maar bloemen kunnen invloed hebben op de bodem, daarom laten sommige mensen bloemen zoals klaver of lupine (vlinderbloemigen) op een stuk grond broeien om de daarna om te spitten en zodoende de bodem te verbeteren. Deze bloemen brengen namelijk stikstof in de grond.
Voor meer informatie kun je even googlen op "groenbemesters".

Toegevoegd na 3 minuten:
"broeien " moet zijn : groeien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de bloementeelt wordt over het algemeen veel (kunst)mest in de grond gebracht, en ook worden er veel bestrijdingsmiddelen gebruikt.

In Nederland is het gebruik van bestrijdingsmiddelen aan strenge regels gebonden, maar in veel niet-Europese landen is er geen, of veel minder strenge, regelgeving over het gebruik van bestrijdingsmiddelen. Daar kan de bloementeelt er voor zorgen dat er veel vergif in de bodem en in het grondwater terecht komt. Hieronder een voorbeeld van Colombia.