Zijn er meer vrouwen met rood haar dan mannen met rood haar op de wereld? En als dit zo is, hoe komt dit?

Het viel mij op dat op foto's van de Roodharigendag vooral vrouwen staan. Komt dit omdat er over het algemeen meer vrouwen met rood haar zijn dan mannen met rood haar of is het misschien te verklaren omdat vrouwen liever zo'n dag bezoeken dan mannen?

Het gaat mij natuurlijk om significante verschillen in aantallen! Ook weet ik dat er op de wereld sowieso meer vrouwen dan mannen zijn, dus het gaat om wezenlijk méér vrouwen dan mannen met rood haar dan je statistisch gezien zou kunnen verwachten.

Picture for question
Antoni
11 jaar geleden
in: Biologie
3.9K

Het beste antwoord

5 procent van de vrouwen heeft rood haar tegen 3 procent van de mannelijke bevolking
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord! Is er ook een biologische verklaring voor het verschil?
rose
11 jaar geleden
Ik heb het niet kunnen vinden.
Antoni
11 jaar geleden
Dit is het beste antwoord, met duidelijke gegevens. Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Er zijn wat meer vrouwen met rood haar dan mannen, maar zie jij je vader/vriend/? snel naar zo'n bijeenkomst gaan? Nee, waarschijnlijk niet, want mannen houden daar nu eenmaal niet zo van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Persoonlijk lijkt het me best een leuk evenement, maar ik heb geen rood haar... Op de website www.roodharigen.nl staat dat er op vrijdag 30 augustus, zaterdag 31 augustus zondag 1 september 2013 in de binnenstad van Breda ruim vijftig activiteiten plaatsvinden variërend van bijzondere fotoshoots en lezingen over de achtergrond van rood haar tot kunst, een filmavond, een kinderplein en nog veel meer. Er is vast wel iets bij wat mannen ook aanspreekt.
Antoni
11 jaar geleden
Het alleen al omringd zijn door zo veel mooie vrouwen, kan voor veel mannen ook al heel aantrekkelijk zijn... Het duimpje omlaag is overigens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij heb je gelijk,ik heb 2 neefjes die roodharig zijn en die zouden echt nooit naar zoiets toegaan.